Publisert tirsdag 07. oktober 2014

Kitchn ute med nytt design

Kitchn lanserte 1. oktober helt nytt design. Utformelsen er myntet på en allerede etablert profilhåndbok, men utformelsen på nett har blitt forenklet og simplifisert ift det gamle designet.

Stram og moderne

Kitchn fremstår nå som mer tro mot profilen, og utformelsen har lagt stor vekt på produktplassering. Nettstedet er tilrettelagt for alle plattformer og siden prøver å utnytte flatene best mulig til alle tider. Med rette linjer og et flatt moderne uttrykk fremheves informasjonen fremfor alt annet og sentrale elementer i nettbutikken som handlekurv, produktfiltrering og ikke minst navigering har fått en sentral rolle.

Handlekurven

Handlekurven følger kundene og gir alltid et kort overblikk over varer og pris. Den tilbyr også snarveier over til bryllup- og ønskeliste-modus for enkel administrering av ønsker.

Produktvisning

Enkeltvisningen av produkter har også fått et fremhevet utseende, og bildegalleriet tilbyr nå fullskjermsvisning på alle plattformer. Den viser først og fremst den mest interessante informasjon, men gir også kundene full mulighet til å fordype seg i produktinformasjon, lignende produkter og tilbehør.

Merkevarer

Merkevarer er viktig for Kitchn, også denne siden har fått et løft og tilbyr nå en mer oversiktlig side for å veilede kundene inn på akkurat den merkevareprodusenten de er interessert i.