Publisert tirsdag 15. april 2014

Emagine i ny stram drakt!

Det var vel på tide at vi tok egen medisin og fornyet vår profil. Grønnfargen består, den er synonym med Emagine og kommer fortsatt til å være det. Logoen og resten av profilelementene derimot har fått en overhaling.

Den nye profilen

Logoen er strammet opp betraktlig og boblene frigitt i sitt rette element. Blåfargen som før var knyttet tett til det grønne er byttet ut til fordel for en mørk grå som fungerer i større grad som en bakgrunn.

En tankes inkubasjonstid

En smart mann sa en gang: En tankes inkubasjonstid, er den tiden det tar fra tanken har oppstått til den er moden for utvikling. Det vil si at ofte må man først komme på idéen, så la den ligge å modne i bakhodet en stund før man ser potensialet og verdien av idéen. Boblene i logoen vår er litt som et symbol på en modning, det begynner i det små, med én idé med flere lag, som sakte, men sikkert vokser til noe stort.

Emagine.no

Vi har vel lidd skjebnen som bakerens barn men nå har vi jobbet intenst ved vår lest (vår egen nettside). Internett er det vi lever av, så på tide å vise hva vi er gode for. Sidene er selvfølgelig publisert på vårt eget CMS, Plenum. Den er laget med tanke på å vise bredden i arbeidet vårt på en delikat måte med kort informasjon om hvert prosjekt. På den måten kan nåværende og potensielle kunder få et innblikk i omfanget av hva Emagine har å tilby den digitale verdenen samtidig som de ser kundeporteføljen, produktene og tjenestene våre.

Teknisk, smechnisk!

Enkelt å greit, siden er laget i HTML5 med tanke på alle plattformer, den tar i bruk fler av de nyeste reglene fra CSS3 rammeverket, men fortsatt med tanke på å være bakoverkompatibel med de fleste nettlesere. I tillegg til Plenum som styrer innholdet og holder siden dynamisk, benytter vi jQuery javascript rammeverket for å friske opp bildene litt og gjøre den trykkvennlig for alle med nettbrett og mobil.